Beauty MissionBeauty Mission

  • O nas
    • Beauty Mission – O nas
    • Kontakt
    • Eksperci
    • Regulamin
    • Polityka prywatności
  • Kobieta
    • Kosmetyka, Kosmetologia & Make Up
    • Medycyna Estetyczna & Chirurgia Plastyczna
    • Vademecum Zabiegowe
    • Zdrowie
    • Moda
    • Eko Strefa
    • Box Automaniaczki
    • Nowości
    • Na słodko bez cukru by Anna Englisz
    • Kobiece Rozmowy
    • Sztuka & Business
  • Mężczyzna
    • Kosmetyka & Kosmetologia
    • Medycyna Estetyczna & Chirurgia Plastyczna
    • Vademecum Zabiegowe
    • Zdrowie
    • Moda
    • Eko Strefa
    • Box Automaniaka
    • Nowości
    • Męski Wywiad
    • Sztuka & Business
  • Dziecko
    • Kosmetyka & Pielęgnacja
    • Zdrowie
    • Moda
    • Eko Baby
    • Podróż z Dzieckiem
    • Nowości
    • Wywiad z Mamą
    • Zabawa & Edukacja
  • Wydarzenia
    • Warszawa & Okolice
    • Polska
    • Świat
    • Organizowane przez BeautyMission & Patronackie
  • Polecane
    • Miejsca
    • Salony Kosmetyczne
    • Gabinety & Kliniki Medycyny Estetycznej
    • Vademecum Zabiegowe
    • Kosmetyki
    • Spa i Hotele
    • Sklepy
    • Eko Strefa
    • Kultura
    • Gadżety
  • Konkursy
    • Trwające
    • Zakończone
  • Media
    • Beauty Mission TV
    • Media o Nas
    • Magazyn Beauty Mission
    • Dystrybucja

 

0
czwartek, 08 października 2020 / Artykuł w kategorii: Eko Strefa, Kobiece Rozmowy, Kobieta, Kosmetyka, Kosmetologia & Make Up, Nowości, Polska, Świat, Warszawa & Okolice, Zdrowie

Garnier jeszcze bliżej natury! Relacja z zielonego e-eventu

Piękno zwrócone ku naturze, działania stawiające w sercu marki ideę poszanowania planety i mądrego gospodarowania jej zasobami. To punkt wyjścia dla zielonego wydarzenia marki Garnier, która z płynącej po Wiśle barki opowiedziała o swojej długofalowej strategii pod hasłem Green Beauty. Zaproszeni goście mogli wziąć w nim udział nie wychodząc z domu – wydarzenie w całości obyło się w formie on-line.  

E-event współprowadziły ambasadorki marki Garnier – aktorki Agnieszka Więdłocha i Katarzyna Bujakiewicz, a wsparcia udzieliła im Katarzyna Chaber-Osińska, Communication Director CPD Poland & Baltic HUB. Transmisja ze spotkania Garniera odbyła się z płynącej po Wiśle barki. Wybór takiej lokacji nie był przypadkowy – królowa polskich rzek idealnie obrazuje większość przemian środowiskowych, zachodzących w dzisiejszym świecie. Te zmiany i zagrożenia dla naszej planety znajdują odzwierciedlenie w przygotowanej i stopniowo realizowanej zielonej strategii marki. W jej ramach Garnier podejmuje zielone zobowiązania w pięciu kluczowych obszarach: opakowania, formuły produktów, proces produkcyjny, odpowiedzialne pozyskiwanie surowców oraz walka z zanieczyszczeniem plastikiem. Podczas wydarzenia omówiono każdy z problemów i zaprezentowano zobowiązania marki, które podjęła lub zobowiązuje się wypełnić do 2025 roku, aby zredukować negatywny wpływ działań związanych z produkcją kosmetyków na środowisko.

L’Oréal For The Future

Strategia Green Beauty jest częścią programu L’Oréal For The Future. O jego głównych założeniach opowiedział Adam Nitecki, General Manager Consumer Products Division L’Oréal Poland&Baltics. Inicjatywa marki odpowiada na najważniejsze zjawiska zachodzące obecnie na naszej planecie: globalne ocieplenie i jego konsekwencje oraz przemiany środowiskowe w wyniku zanieczyszczenia i emisji substancji. Grupa L’Oréal odpowiada na te problemy, skupiając się na dwóch poziomach: przekształca działania w celu poszanowania granic naszej planety oraz stawia czoła globalnym wyzwaniom.  

L’Oréal For The Future i Green Beauty to długofalowe działania marki, których nie rozpoczynamy dzisiaj. Dobro natury od zawsze było częścią tożsamości marki. Jednak zmiany, które zachodzą w środowisku i ich skala sprawiają, że musimy działać jeszcze szybciej. Liczymy, że uda nam się na naszym przykładzie pokazać, że zielone myślenie w biznesie kosmetycznym jest możliwe i zainspirujemy inne marki do zmian oraz współpracy z myślą o naszej planecie – podkreślił Adam Nitecki. 

Zanieczyszczenie plastikiem

Pierwszym omówionym zobowiązaniem marki była walka z plastikowym zanieczyszczeniem. Garnier wdraża szereg inicjatyw globalnych i lokalnych, których celem jest m.in. edukacja społeczeństwa na temat konieczności wspólnego działania i proaktywnej postawy każdego z nas względem plastikowych odpadów. Rafał Szablicki, Marketing Director marki Garnier przybliżył ideę akcji #Ogarnij Naturę, zorganizowanej pod patronatem Stowarzyszenia Czysta Polska. Ideą akcji jest pokazanie, że troska o naturę zaczyna się od małych, lokalnych kroków i każdy z nas może się w to zaangażować. Wystarczy wyjść na spacer do lasu czy parku i po drodze zebrać leżące śmieci. #OgarnijNaturę to akcja zachęcająca do dbania o naszą najbliższą okolicę. 

O inicjatywie i działalności Czystej Polski opowiedział Rafał Sonik, Prezes Stowarzyszenia, przedsiębiorca, rajdowiec. Siłą każdej akcji tworzonej przez Czystą Polskę jest współpraca stowarzyszenia z dużymi markami. Dzięki temu możliwe jest działanie na naprawdę dużą skalę – zauważył Rafał Sonik. Połączenie sił ze stowarzyszeniem to dla marki Garnier pierwszy, ważny krok w realizacji zobowiązań na szczeblu lokalnym. 

Recykling opakowań

Celem marki Garnier jest maksymalne ograniczenie plastiku w opakowaniach, a tam, gdzie jego użycie jest konieczne, korzystanie wyłącznie z plastiku z recyklingu. Dzięki takim działaniom w obieg nie trafia w ogóle nowy plastik, czyli tzw. virgin plastic. O zobowiązaniach marki w tym aspekcie opowiedziała Beata Iwanienko, Scientific, Regulatory & Public Affairs Director HUB. Do 2025 roku Garnier będzie dążyć do zredukowania do zera wykorzystania tworzyw pierwotnych w opakowaniach, co pozwoli zmniejszyć zużycie o 37 000 ton plastiku rocznie. Natomiast do 2025 roku wszystkie opakowania będą nadawały się do ponownego wykorzystania, recyklingu lub kompostowania.

Więcej zielonej nauki

Plastikowe opakowania to nie jedyne wyzwanie dla branży kosmetycznej. Ważne są również formuły i skuteczność kosmetyków. W tym aspekcie zwrot ku naturze, czyli poszanowanie jej surowców, jak i mądrości płynącej z naturalnych rozwiązań jest również kluczowy dla zrównoważonego rozwoju marek. Dlatego w kolejnym zobowiązaniu Garnier stawia sobie za cel tworzenie większej liczby zielonych produktów i formuł. Do roku 2022 wszystkie składniki roślinne i odnawialne będą pozyskiwane w sposób zrównoważony, a do 2025 roku 100% nowych produktów Garnier będzie miało korzystniejszy profil środowiskowy.

Odpowiedzialne pozyskiwanie surowców

Przy wyborze produktów nauczyliśmy się czytać składy produktów, zwracamy uwagę na formę opakowania, ale równie istotną kwestią jest to, skąd i jak zostały pozyskane surowce do stworzenia wybranego przez nas produktu. O odpowiedzialnym pozyskiwaniu surowców do produkcji i wspieraniu lokalnych społeczności opowiedziała Barbara Stępień, Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej. Do 2025 roku Garnier wesprze 800 lokalnych społeczności na całym świecie w ramach programu „Solidarity Sourcing”. Dużo w tym obszarze udało się już zrobić, bo w 2019 roku marka polepszyła warunki życia  wśród 670 lokalnych społeczności na całym świecie.

Zielone fabryki

Tematem ostatniego zobowiązania była kwestia odnawialnej energii i fabryk, które w procesie produkcyjnym wprowadzają obieg zamknięty, stając się bardziej samowystarczalne i ekologiczne.
O największej na świecie fabryce pod względem produkcji, która znajduje się w podwarszawskich Kaniach opowiedziała Ewa Urbaniak, Dyrektor L’Oréal Warsaw Plant. Fabryka w Kaniach jest fabryką wzorcową w kontekście szeregu ekologicznych rozwiązań. Zobowiązaniem marki względem zarządzania procesem produkcyjnym jest to, aby do 2025 roku zakłady przemysłowe były w 100% neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla, dzięki wykorzystaniu energii odnawialnej. Na ten moment emisja CO2 w zakładach przemysłowych marki została obniżona już o 72%. Polska fabryka L’Oréal już dziś posiadająca stację recyklingu wody, docelowo będzie odzyskiwać nawet do 75% wody miesięcznie.

#OgarnijNaturę

Zielony event Garnier zakończył się apelem prowadzących o podjęcie wspólnych działań w trosce o środowisko. Do 30 września trwała akcja #OgarnijNaturę, zachęcająca do zatroszczenia się o najbliższą okolicę każdego z nas. Aby do niej dołączyć wystarczy wyjść z domu i posprzątać fragment lasu, parku czy łąki blisko nas. Warto oznaczyć efekty swojego zielonego spaceru w mediach społecznościowych i zachęcić do inicjatywy innych. Każdy z nas może i powinien mieć swój udział w działaniach z myślą o dobru naszej planety. Udział w akcji nie tylko daje poczucie realnego wpływu na naszą planetę, dodatkowo nagradza angażujące się osoby hulajnogami elektrycznymi oraz wyróżnia posprzątane miejsce, wyposażając je w pojemniki do prawidłowej segregacji odpadów.

  • Tweet
Słowa kluczowe: Agnieszka więdło cha, garnier, Garnier jeszcze bliżej natury! Relacja z zielonego e-eventu, kasia bujakiewicz, konferencia online, loreal, śniadanie prasowe

Polecamy również

Marzenie i rzeczywistość. Gmach Muzeum Narodowego w Warszawie 12 maja – 16 października 2016
Czas na prezent dla mamy czyli modny zegarek Michael Kors!
Dermo-Cosme Shop w Polsce!

Często czytane:

  • Garnitury na sezon wiosna-lato 2021. Jak je nosić?

    Garnitur to wszystkim znany klasyk, który&...
  • 5 faktów i mitów o cellulicie

    Pojawia się zwykle na pośladkach, udach, c...
  • Mocznik w kosmetykach – poznaj jego właściwości i zalety stosowania!

    Mocznik to substancja o wszechstronny...
  • EKOTYKI już w ten weekend!

    Już w najbliższy weekend 20-22 lutego...
  • Walentynkowe inspiracje od marek FaceBoom i BodyBoom

    Pandemia ograniczyła dostęp do wielu atrak...

Archiwa:

  • Luty 2021
  • Styczeń 2021
  • Grudzień 2020
  • Listopad 2020
  • Październik 2020
  • Wrzesień 2020
  • Sierpień 2020
  • Lipiec 2020
  • Czerwiec 2020
  • Maj 2020
  • Kwiecień 2020
  • Marzec 2020
  • Luty 2020
  • Styczeń 2020
  • Grudzień 2019
  • Listopad 2019
  • Październik 2019
  • Wrzesień 2019
  • Sierpień 2019
  • Lipiec 2019
  • Czerwiec 2019
  • Maj 2019
  • Kwiecień 2019
  • Marzec 2019
  • Luty 2019
  • Styczeń 2019
  • Grudzień 2018
  • Listopad 2018
  • Październik 2018
  • Wrzesień 2018
  • Sierpień 2018
  • Lipiec 2018
  • Czerwiec 2018
  • Maj 2018
  • Kwiecień 2018
  • Marzec 2018
  • Luty 2018
  • Listopad 2017
  • Październik 2017
  • Wrzesień 2017
  • Sierpień 2017
  • Lipiec 2017
  • Czerwiec 2017
  • Maj 2017
  • Kwiecień 2017
  • Marzec 2017
  • Luty 2017
  • Styczeń 2017
  • Grudzień 2016
  • Listopad 2016
  • Październik 2016
  • Wrzesień 2016
  • Sierpień 2016
  • Lipiec 2016
  • Czerwiec 2016
  • Maj 2016
  • Kwiecień 2016
  • Marzec 2016
  • Luty 2016
  • Styczeń 2016
  • Grudzień 2015
  • Listopad 2015
  • Październik 2015
  • Wrzesień 2015
  • Sierpień 2015
  • Lipiec 2015
  • Czerwiec 2015
  • Maj 2015
  • Kwiecień 2015
  • Marzec 2015
  • Luty 2015
  • Styczeń 2015
  • Grudzień 2014

Kategorie artykułów:

BEAUTY MISSION - portal dla Uzależnionych od Piękna

Portal Beauty Mission powstał w 2013 roku. W roku 2015 uzyskaliśmy dofinansowanie unijne na jego dalszy rozwój i projekty. Beauty Mission to nie tylko strona w internecie – to ludzie, którzy go tworzą i działania, które promują, organizują, wdrażają. To miejsce pełne pasji i dobrej energii, która uzależnia!

Celem Beauty Mission jest stworzenie przestrzeni gdzie można uzyskać przydatną wiedzę z zakresu m.in.: kosmetyki (również kolorowej), medycyny estetycznej, kosmetologii, trendów eko, jak również strefy, gdzie każdy będzie mógł podzielić się swoim przeżywaniem codziennego piękna. Ideą przewodnią Beauty Mission jest budowanie świadomości konsumenckiej rynku beauty. Na łamach Beauty Mission staramy się opisywać trendy panujące w branżach urodowych oraz na mapie eko. Przybliżamy Czytelnikowi zarówno rynek polski jak i zagraniczny, opisujemy rzetelnie zabiegi, produkty kosmetyczne, tendencje oraz interesujące imprezy. Od 2015 roku rozszerzyliśmy swoje działania o nowe kategorie takie jak: zdrowie, biznes, kultura i sztuka, motoryzacja i moda. Oprócz Kobiet, zapraszamy także Mężczyzn. Dodaliśmy również zakładkę poświęconą Dzieciom, bo bez nich Świat byłby pozbawiony piękna. Działamy charytatywnie i wspieramy organizacje kobiece, ale nie tylko. Promujemy młode talenty i ciekawe osoby, jak również przedsięwzięcia i imprezy. Jesteśmy tam gdzie dzieje się coś ciekawego.

Beauty Mission stawia sobie za cel współpracę z ekspertami, profesjonalistami aby wiedza, którą przekazuje była poparta doświadczeniem i pasją. O wszystkim o czym piszemy, informujemy Czytelników na bieżąco na naszych portalach społecznościowych.

Dołącz do sieci Uzależnionych od Piękna! Czekamy właśnie na Ciebie!

OBSERWUJ NAS

  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram

© 2017 All right reserved RODENBERGER/BEAUTYMISSION.PL | Wordpress.Edu.pl .

Powered by MC2Systems

TOP
Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies, jak też na przetwarzanie w celach analizy moich zachowań w niniejszym Serwisie, moich danych osobowych, zapisywanych w tych plikach, pozostawianych przeze mnie w ramach korzystania z Serwisu, przez firmę RODENBERGER, właściciela Serwisu BeautyMission.pl, z siedzibą w Mysiadle przy ul. Wierzbowej 1. Więcej informacji związanych z przetwarzaniem danych osobowych znajdą Państwo w naszej Polityce Prywatności, w zakładce O Nas. Zgoda na przetwarzanie danych w ww. celu może być w każdej chwili cofnięta przez żądanie mailowe skierowane na adres: info@beautymission.pl Dowiedz się więcej